Ordinační doba: Po-Pá 7.00 - 20.00

Nad Mlýnem 4, 466 01 Jablonec nad Nisou

Dentální hygiena

• Úvod

Vstupní ošetření u dentální hygienistky

V rámci vstupního ošetření u dentální hygienistky je prováděno základní očištění zubů či kořenů zubů. To spočívá v odstranění pevných nánosů na povrchu zubů tj. zubního kamene. Při tomto zákroku vždy dochází k drobnému poranění dásní, které je zodpovědné za pooperační citlivost. Důsledkem odstranění kamene a nánosů plaku je i zmírnění otoku dásní. Poklesem oteklých dásní u pokročilejších forem onemocnění závěsného aparátu zubů může dojít k odhalení dříve zakrytích partií kořene zubu, které podmiňují citlivost na termické podněty (zejména na studené). Tato citlivost má převážně dočasný charakter a je ji možno tlumit různými přípravky.

Po ošetření může nastat :

- bolest dásní 1-14 dní po zákroku a zvýšená citlivost krčků

- vzácněji: zimnice, zvýšení tělesné teploty, afty, výsev oparu

1 den. po ošetření klidový režim: nedoporučujeme žádný kondiční sport, velkou tělesnou námahu, horkou vanu či saunu

- nevyplachovat, při bolesti 1-3 dny analgetika (ibuprofenum a jiné..), dát si klidně zmrzlinu, lehce zachladit.

od 2. dne lze vyplachovat (povalovat v ústech) studeným odvarem (šalvěje, heřmánku, řepíku) 2-3x denně či užívat přípravky s obsahem CHX 0,12 % a to po dobu maximálně 7 dní

- jíst a pít po ošetření můžete bez omezení

- čistit všemi pomůckami i přes několikadenní bolestivost a nepříjemnosti, protože jedině tak zvítězíte na zánětem dásní.